tirsdag den 23. oktober 2012

Om samfundets tendens til at dømme læderkorsetter alt for hårdt

Da jeg var 19 brugte jeg 2000 kr (500 kr nedsat! Nærmest en foræring til den pris!) på et custom made overbust læderkorset.
Mit vidunderlige, fantastiske korset, lavet af den
dygtige Metamorph, der har langt højere priser nu,
hvilket ingen kan bebrejde hende.
Det er ordentligt kram, med foring, rigtige stålstivere, der er way stærkere, end mit fedt og/eller stray hoftebensknogler kan modstå, og når først det er snørret stramt, er der no way noget får lov til at bule ud nogen steder.
Desuden er det ladet med symbolik og historie, som jeg mener, enhver god accessory skal være.

Jeg har brugt det 2 gange.

Dette er jo tragisk, dels da det er så fantastisk, og dels fordi 2000 kr er virkelig mange penge i dag.* Men da jeg var 19, boede jeg stadig hjemme (i et par måneder efter min fødselsdag, så flygtede jeg til Frankrig), og havde ikke noget egentligt begreb om, hvad mad koster. Dengang levede jeg af kartofler og pasta, og stivelse koster jo sådan ca. 0 kr, hvorfor det aldrig rigtigt faldt mig ind, at jeg ville sidde som 23-årig og have udviklet en smag for delikatesser som friskt grønt og tun på dåse. 2000 kr er to måneders mad!

Men så er det jo, at man faktisk ikke rigtigt føler sult og ej heller kan spise særligt meget, når ens mave er mast tæt op af ens ryggrad af et stålbur i forklædning som mode - og så er det jo en win/win situation.

Om alt er, det er tragisk, at jeg kun har båret denne skønhed 2 gange. Noget andet, der er tragisk er, at jeg ikke helt har de samme kurver, som da jeg var 19..Eller jo, men de er blevet noget mere.. volumniøse. Altså er der lidt mere at holde på. Og da jeg skal have korsettet på til London Retur, der varer i flere dage, nytter det ikke noget, at jeg konstant er ved at dratte om, fordi jeg er uvant til følelsen af at mine ribben forsøger at flette fingre. Jeg er derfor nødt til at øve mig og bruge korsettet noget mere, også fordi, det er synd for det, hvis jeg ikke gør. Sagen er bare den, at det, overraskende nok, ikke sådan bare er socialt acceptabelt at dukke op til hvad som helst i læderkorset (det så jeg aldrig komme, da jeg var 19), folk synes af en eller anden grund, at det er overdrevet kinky at være iklædt sådan en lille sag, på en almindelig dag.

Situationer, hvor læderkorsetter ikke bydes velkomne
Studenterfester
Barnedåbe
.. i det hele taget enhver form for familie-sammenkomst. Sjovt nok, tror jeg heller ikke, det går til en begravelse, selvom det er sort. Folk er nærtagende.

Situationer, hvor læderkorsetter måske i lidt højere grad kan forsvares
Ferniseringer
Eksperimentale teaterforestillinger
Fetich fester (men det er med fetich fester, som med bryllupper - jeg bliver aldrig inviteret, måske fordi bruden er nervøs for, at jeg vil tage opmærkesomheden fra hende med mit læderkorset, så ingen lægger mærke til hendes flotte gag ball*)
Halloween (alt er tilladt på Halloween, men jeg kan ikke komme, da jeg skal til Oktoberfest samtidig, men nok klæder mig ud som en død Heidi, for ligesom at kompensere)

Situationer, hvor læderkorsetter altid betyder, at du er desperat efter sex, og vil knalde den første mand, der ser dig
Alle andre, tilsyneladende.

Nogen, der vil være med til at starte en international, revolutionær modbølge, hvor vi alle tager vores læderkorsetter på i skole, på arbejde, på posthuset og på vandretur, for at demonstrere, at vi har ret til at bære dem!? Vi kan også sige, vi støtter brysterne, ligesom Kohberg, det klarer korsetter nemlig også ret eminent.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*På den anden side set er det faktisk mindre end et års licens. Og da licens jo er penge lige ud af vinduet, hvis man ikke bruger DR, altså, (læg mærke til hvordan jeg er på internettet, men ikke benytter mig af DR's hjemmeside), er det jo faktisk bare penge, jeg lige så godt kunne have givet DR, men som jeg i stedet brugte på et awesome LÆDERKORSET.

Til DR:
Ovenstående er selvfølgelig bare en joke. Det er klart, jeg betaler licens. Hele tiden. No worries. I behøver ikke sende mig flere breve. Ha.

** Kære læsere, jeg håber I sætter pris på, at jeg lige har brugt tid på at google S/M-redskaber for jeres skyld. Det er kærlighed, I tell you.