onsdag den 23. maj 2012

Gaiman, foredrag, fantastisk

En god bekendt og Neil Gaiman fanatiker postede forleden et link på FB* til et overordentligt inspirerende foredrag. Tilhørerne er en gruppe nyuddannede akademikere, og temaet er at livet er sjovest, når man laver noget, man nyder. Se/læs det her: uuh, et link

I dette foredrag, grundet højaktuel skriftlig eksamenssituation** hæftede jeg mig særligt ved ét tip:
"Someone asked me recently how to do something she thought was going to be difficult, in this case recording an audio book, and I suggested she pretend that she was someone who could do it."
Det lyder satme smart. Den prøver jeg af.

----

* apropos Knud Romers kritik af informationsdeling i lukkede netværk - jeg synes nu ikke, man kan kræve, at alle opretter en blog (det er mere tidskrævende, end det ser ud), og uden Facebook havde jeg nok ikke fundet lige netop det link i virvaret af lolkatte, webcomics og youtube make up tutorials

** sidste semester troede jeg, det gik godt, men det viste sig, at jeg tog grusomt, grusomt fejl.