tirsdag den 10. januar 2012

Er lige blevet klippet

Ikke er det sket, at en professionel siden mit 14. år, har sat saksen til mit hår. Dengang med et ingenlunde kønt resultat, hvilket da også forklarer misvilligeholdelsen af lokkerne.
I lange tider har jeg forhindret mig selv og sagesløse andre, i at falde i den enorme mængde af hår, der dengang var mit, ved med måneders mellemrum at klippe 10-15-20 cm af, når jeg skønnede det blev for meget.
Denne ordning fungerede meget godt, den var både praktisk og billig, men jeg begyndte alligevel at kunne mærke en længsel efter kyndige hænder.
I dag skete det så, jeg er blevet godt og grundigt gennemklippet. Kun små, uskyldige 10 cm er forsvundet i længden, men ca. halvdelen i fylde - den stakkels frisør blev næsten fanget i hår, og måtte gøre retræte efter kosten flere gange under prøvelsernet, hun kæmpede dog tappert, og her er altså resultatet.

Jeg er pænt glad og frisøren var rigtig sød og dygtig. Det var frisør Cseelig på Klosterstræde 24, Kbh. K.