søndag den 16. oktober 2011

Visuel kunstformidling (og fallos)

Jeg har været til workshop på Thorvaldsens museum i dag. De er i gang med at digitalisere hele deres samling, og har i den forbindelse sat gang i et visuelt og tematisk kreativt arbejde med kunstværkerne og formidlingen af disse. De vil gerne tiltrække et yngre publikum, og jeg har derfor været derinde i kraft af ungt, kreativt, formidlingsorienteret menneske. Yes.
Det var rigtig hyggeligt. Først fik vi kringle, så en rundvisning, så klippe-klistrede vi en stor collage sammen, spiste frokost, snakkede, gik ud på udstillingen bevæbnet med kameraer, snakkede lidt mere - og det var sådan set den dag.
Men, men..

Jeg har også fået lektier for. Denne her antikke genstand fra samlingen skal placeres og fotograferes et sted i min hverdag, hvor den passer ind på en eller anden måde.
Hmm.
Men hvor passer hånd-holdende-fallos ikke ind? Kan man ikke altid bruge sådan en?
Det åbenlyse valg er selvfølgelig ude på KUA, hvor tematikken er ofte tilbagevendende (i hvert fald på litt.vid. Men måske er det bare os).
 Alternativt kunne jeg liste den op på Nettos rodehylde, tage den med til fitness eller måske finde et hjem til den, et sted på kollegiet. Hmm. Dette kræver grundig overvejelse.