søndag den 30. oktober 2011

Halloween

Blev i næsten sidste øjeblik inviteret til Halloweenfest og måtte finde på et eller andet. Da jeg ejer et betragteligt lager af store, sorte blondenederdele, besluttede jeg at smide dem alle sammen oven på hinanden (mig selv indeni), tilsætte en form for striber, og sy en heksehat til hovedpjusket.
Jeg tænkte desværre ikke lige på, at få fotograferet herligheden, men hatten skal I have lov at se. Så her er den, med min skrivebords-keramik-tudse (hvem har ikke sådan en?), som model:


Det er hatten, der er enormt lille, og ikke tudsen, der er stor.
Materialet er sort lavkvalitets reststof (loot* fra et liverollespilsscenarie jeg har været med til at arrangere), styrket med vliseline (magisk klæbe-stof).
Mønsteret blev kreeret i samråd med hvidt printerpapir og en underkop.
Hatten blev, som noget af det sidste, fyldt med avispapir og pyntet med sort satinbånd fra Søstrene Grene.
Jeg syede et smalt bånd rundt om åbningen på undersiden af hatten, for at kunne sætte den fast med hårnåle.

Jeg synes selv, den blev ret fin. Men desværre nok lige lille nok - man kunne ikke se den så godt, hvis man var lavere end mig. Det er der heldigvis ikke mange mennesker, der er.

*loot: genstand(e), der er blevet skaffet mere eller mindre legalt. Bruges blandt gamere om det, der vindes eller stjæles i spil.
Eks.: 1) Det fortryllede sværd Troldeskrækindjager, vristet ud af hænderne på den døende Chak o' Munch
        2)  Et stykke af svigermor Lones marabou, der ikke blev tilstrækkeligt værdsat bagerst i køkkenskabet
        3) Stofrester fra omfattende forklædning af cementhal som sort-hvid Sin City by